LiteBoat DEMO søndag d. 24. april

Den danske forhandler af LiteBoat CO-ROW kommer til Birkerød Ro- & Kajakklub søndag den 24. april kl. 10. til ca. 14 med 4 forskellige LiteBoats.
Har du lyst til at deltage så tilmeld dig på Jens@galatius.dk
Hvilke både kan du opleve og prøve?
Først og fremmest de 2 store både, der kan ros både med en og to årer pr roer. Nemlig LiteQuattro med 4 roere og styrmand, og LiteTrio med 2 roere med styrmand (eller 3 roere med 2 årer).

Videre kommer den spritnye LiteDuo med. En Coastal 2X, som er bygget ekstra let – kun 42 kg – og med det aftagelige
LiteBoat rig-system, hvor riggene kommer på og af igen på under et minut. Det giver en coastal 2X, som kan lægges
på hylde i bådhalIen uden fare for at støde hovedet på riggen. I tillæg er båden super hurtig med et godt glid.

Og endnu en spændende nyskabelse. LiteSport1X coastal. En båd som bygget i ren carbon kommer også med. Den
vejer kun 26 kg – det samme som en havkajak og kan nemt løftes ned fra bådhylderne og tages på vandet. En hurtig
og sjov båd for den roer der gerne vil ro med 2 årer.

Er det en bådserie vi gerne vil have ind i flåden? Vær med til at bestemme!
Som nævnt på generalforsamlingen er LiteBoat-serien en bådserie vi overvejer at supplere vore inriggere og scullere med for at fremme roning med 2 årer. Demoen giver os en mulighed for at prøve bådene og danne os et godt indtryk af om de er noget for vores klub.
Da det kan være svært at danne sig en mening på en enkelt prøvetur, har vi truffet aftale med CO-ROW om at vi lejer en eller 2 af bådene i en måned fra og med den 24. april. Hvilke både beslutter vi på dagen!

Læse mere om Co-Row,.
Se flere billeder, klik her

Birkerød Ro- og Kajakklub
Jens Galatius