Kajakskole

Er du en erfaren havkajakroer kan du muligvis springe kajakskolen over, men du skal kunne frigives af kajakchefen. Du skal bl.a. være rutineret i selv- og makkerredninger.

Vores kajakskole består af 4 dele. Nyt af året er kajakskole for yngre!

1. del – Introduktionsaften i klubhuset

Her får du kort introduktion til Kajakskolen, vores dejlige farevand og klubbens reglementet.

2. del – Svømmehallen (obligatorisk)
Vi starter i svømmehallen 2 søndage, hvor vi bliver fortrolige med kajakken (ind- og udstigning, wet-exit, selv- og makkerredning).

foto: Robert Doeleman

3. del – Instruktionsaftener (tirsdage eller torsdage)
Hvis vejret og vandtemperaturen tillader, starter vi i foråret, hvor vi mødes i klubben og tager på vandet. Her øver vi fremadroning, teknik og får en vis rutine på vandet.
Efter at have roet ca. 75 km sammen med en instruktør, skal man frigives til at ro på vores lokale farvand.

4. del – Weekend kursus (obligatorisk)

2 søndage eller lørdage i maj/juni tager vi en lidt længer tur på vandet. Her øver vi kajakteknik, redningsøvelser, balance, sikkerhed og vi får masse af sjove leg på vandet.

Undervisning på broen

Kajakundervisning på broen (Foto Lise Madsen)

Forudsætninger
Vores kajakskole henvender sig til voksne fra 18 år og opefter.
Kajakroning er fysisk krævende og du bør derfor være ved godt helbred og i god fysisk form. Under vores kurser vil du komme en hel del i vandet, da du skal lære at redde både dig selv og dem du ror sammen med.
Man skal kunne svømme 600 meter. Desuden holde af vand. – Kajaksport er en våd sport!

Kajakroning:
Klubben stiller kajakker, pagajer og redningsveste til rådighed. Husk lette badesko eller endnu bedre neoprensko (evt. våddragt). Tag altid skiftetøj og eventuelt et håndklæde med.

Da uddannelsesforløbet er sammenhængende og intensivt, er deltagelse i hele forløbet obligatorisk, dog kan et enkelt afbud ved sygdom eller lignende accepteres. Det er derfor vigtigt, at kursisten gør sig overvejelser, om hele forløbet kan passes ind i kalenderen.
Pris:
Det er gratis at deltage i vores kajakskole, efter du har overført kontingent og indmeldelsesgebyr til Nordea (Reg. nr.: 2252 konto nr.: 0170 102 745). Husk at oplyse dit navn i selve bankoverførselen.

20160510-_DSC2293

foto: Carsten Nilaus Pedersen

Tilmelding:
Har du spørgsmål, ring eller skriv til Niels Ørnbjerg (mobil 4244 3480) eller kajakchef Kell Vedsted på 2094 8693 eller Email til Kajakchefen

Sidst ændret: jan 2, 2024 @ 21:53

Indmeldelse

Indmeldelse i Birkerød Ro- og Kajakklub

kun 6 tal ( ddmmyy )
Medlemstype
Jeg bekræfter at jeg kan svømme:
Hvilke bådtype vil du starte med: