Klubtøj
En venlig erindring om, at søndag 31. august er sidste frist for bestilling af rotøj. Der henvises til mail dateret 15. August. Bestillingen sendes til kasserer@birkeroed-roklub.dk. Klik her for at få en oversigt over størrelserne på vestene. Der er modtaget mange bestillinger, så du bliver ikke alene……

Medlemssituationen
Der var været en usædvanlig flot tilgang af inriggerroere i år, både fuldgyldige og seniorer, og antallet af nye kajakroere er også fortsat højt. Fastholdelsen af de nye medlemmer er så den næste udfordring. Specielt på kajaksiden er der en hel del nye medlemmer, og specielt blandt de, der blev frigivet i 2018, der får meget lidt for kontingentet…… Bestyrelsen synes ikke, at der mangler tilbud om aktiviteter, så vi står lidt magtesløse. Afledt af det høje medlemsantal er økonomien god, og der er plads til enkelte nyanskaffelser, herunder nye årer til Sigma.

Affaldsproblemet
Vi har fået større affaldsbeholdere for bedre at kunne håndtere de store mængder skrald, der opstår som følge af offentlighedens brug af arealet, specielt de unges fester. Sidstnævnte har der været meget få af siden skoleferiens start, med nu er vi klar til næste forår.

Hejseværket
Dette synes at fungere efter hensigten. Hvis yderligere instruktion er nødvendig, kontakt venligst Jens Galatius på materialforvalter@birkeroed-roklub.dk. Der købes ikke en ekstra bådvogn af hensyn til fremkommeligheden i bådhallen.

Scullerroning
Der har været meget lidt scullerroning de seneste år, men det kan der laves om på. Tre singlescullere og en dobbeltsculler er nu rigget til. Et fornuftigt sted at begynde vil være at ro My og/eller Eta. Kontakt Anette Reeh på regionsten@gmail.com.