Foredragsaften
Vi er af Sejlklubben blevet inviteret til et foredrag onsdag d. 24. april kl. 19:00 om en transoceanisk rejse foretaget i sejlbåd. Se yderligere i invitationen. Sidste frist for tilmelding er den 21. april. Vores klublokale er booket til lejligheden.

Send din tilmelding senest den 21. april, med oplysning om navn, antal personer og klub til: peter@birkerodsejlklub.dk

Standerhejsning og arbejdsdag
Begge aktiviteter blev vel gennemført med meget stor deltagelse. En god måde at markere sommersæsonens start. Formandens tale fra standerhejsningen ligger under Nyheder på hjemmesiden.

Svømmeerklæringen
Ingen roning uden underskrevet svømmeerklæring. Den nye liste, hvorpå man skriver under, vil ligge ved rocomputeren fra umiddelbart efter påske. Indtil da gælder den eksisterende erklæring, og nye medlemmer har underskrevet ved tilmeldelsen.

Det laminerede rokort
Samlingen vil blive revideret i løbet af påsken. Der bliver lavet kort til nye inriggerroere, der tages i brug efter frigivelse, og til de nye medlemmer fra sidste år, der kom ind i løbet af sæsonen. Der bliver IKKE lavet laminerede rokort til nye kajakroere og kortene for eksisterende ”rene” kajakroere vil blive fjernet. Det laminerede rokort har ingen funktion i forhold til kajakroningen.

Kajakroning på Farum Sø
Vi skal på anmodning fra medarbejdere i Skov- og Naturstyrelsen kunne dokumentere vores medlemsskab af BRK for lovligt at ro på Farum Sø. Tidligere har der i hver kajak ligget en lamineret liste over klubbens kajakmedlemmer. Det gør der IKKE mere. Proceduren er nu den at man, som det alligevel altid bør være tilfældet, medbringer ID og Smartphone. På mobilen går man ind på rokort.dk, hvor ens navn fremgår på medlemslisten. Det er aldrig sket, at vi er afkrævet dokumentation, men alligevel. Sidste år var der rygter om, at der ville blive indført restriktioner på kajakroning på Farum Sø, men vi har ikke hørt yderligere.

Materiel og udstyr
De to nye kajakker ankommer i løbet af maj måned. Trygfonden er ansøgt om nye rednings- og svømmeveste. Hejseværket er ved at blive installeret, indledningsvis i den vestlige del af bådhallen ved robassinet.

Ro- og kajakskolerne
Der er rigtig god tilgang af nye medlemmer, og afgangen har været ret beskeden. Så medlemstallet øges. Der er 18 kajakkaniner, hvoraf 3 er indmeldt sidste år, der er mindst 8 deltagere på inriggerroskolen, og der er også kommer flere nye seniorroere til. Tag godt imod de nye medlemmer.

For ”gamle” medlemmer er det en rigtig god ide at genlæse roreglementet (alle) og romappen (inriggerroere). De ligger under INFO på hjemmesiden.