Nyhedsbrev nr. 4, 2019

Sæsonstarten
Standerhejsningen med efterfølgende middag finder sted lørdag den 30. marts. Formanden holder sin tale kl 15.00, hvorefter der enten er tid til sæsonens første rotur eller til kage/kaffebord. Alt efter vejr og temperament. Invitationen/tilmeldingen til standerhejsningsmiddagen er lagt på hjemmesiden. Her efterlyses også bidrag til kagebagning og kaffebrygning til om eftermiddagen og til borddækning og oprydning om aftenen. Bemærk, at der er tid til at tage hjem og iføre sig stadstøjet inden middagen starter kl 19.00.  Dette følges op af en arbejdsdag søndag den 31. marts.  Arbejdsdagen starter kl.  10.00. Her møder man bare op og giver en hånd med. Der startes med et gedigent morgenbord, og der serveres frokost i form af resterne fra middagen om lørdagen.

Generalforsamlingen
Generalforsamlingen blev afholdt den 26. februar med deltagelse af 52 af klubbens medlemmer. Et endog meget flot fremmøde. Formandens beretning  samt referatet fra mødet er lagt på klubbens hjemmeside.

Formanden indledte beretningen med følgende sammendrag:  Klubben har haft  et ganske udmærket år. Der er kommet flere medlemmer til; økonomien hænger godt  sammen; der er blevet roet mange kilometer, både forlæns og baglæns; der er blevet passet godt på klubhuset, udearealerne og materiellet; de selskabelige arrangementer har  været festlige og informationsvirksomheden oplysende og underholdende. Der har  selvfølgelig også været lidt at ærgre sig over – men det kommer jeg tilbage til senere.

De nuværende kontingentsatser og indmeldesesgebyrer fastholdes.

Peder Henriksen udtrådte af bestyrelsen, Vibeke Weigelt var ikke på valg,  mens de øvrige medlemmer af den siddende bestyrelse blev genvalgt. Ydermere blev Pernille Vedsted, Claus Munk Mikkelsen og Jens Galatius valgt ind. Bestyrelsen har konstitueret sig som følger

Carsten Nilaus Pedersen :  Formand
Torben Gunge                   :  Kasserer
Claus Munk Mikkelsen    :  Rochef
Vibeke Weigelt                 :  Kajakchef
Jørgen Kleisdorff              :  Husforvalter
Jens Galatius                     :  Materielforvalter
Pernille Vedsted               :  IT- ansvarlig
Niels Ørnbjerg                  :   Sekretariats- og kommunikationschef

Kontingentopkrævning
Kassereren udsender meget snart kontingentopkrævningen for 2019 til alle medlemmer med 1.april som sidste frist for betaling. Alle satser og gebyrer er som nævnt ovenfor de samme som i 2018.  Husk, at det gør kassererens arbejde (og liv) meget lettere, hvis betalingsfristen overholdes.

Nyt nøglesystem
Det nye elektroniske låsesystem bliver installeret den 18. marts. Langt de fleste har allerede fået deres nøglebrik. For en brugsanvisning, klik her på nye nøglesystem. Dette dokument findes også under menupunkt Info/Husorden.

Roskolen og kajakskolen
Datoerne for skolerne ligger nu på aktivitetskalenderen på klubbens hjemmeside. Kajakskolen er helt optaget med 12 deltagere og en venteliste, og der er på nuværende tidspunkt 3 bekræftede deltagere på roskolen.  Mund-til-mund metoden i vennekreds og netværk er den bedste måde til at hverve nye medlemmer. Vi vil så gerne have flere inriggerroere. Så kom bare igang……..

Rapportering af skader på bådene
Vedligeholdelse af inriggerne er sat i system med Jens Galatius som materialforvalter, og noget tilsvarende vil blive tilfældet med kajakkerne med Pernille Vedsted som drivkraft. Den første forudsætning for at bådene repareres er, at fejl bliver meldt. Chancen for at der sker noget er ret begrænset, hvis de ansvarlige holdes hen i uvidenhed……

Til brug for rapporteringen er der sat en rød mappe (brevordner) ind i reolen under computeren:”Skadesrapport”.

Mappen indeholder:

• Vejledning til hvordan rapporteringen skal ske på rokort.dk og på papir.
  • Skillerum til udfyldte papir-rapporter.
  • Skillerum med tomme rapport-formularer.

I hovedsagen fungerer systemet ved, at den korte rapport i rokort.dk med det samme går videre til rette vedkommende, som derefter ser på papirrapporten i mappen og på båden og finder ud af, hvad der skal gøres.

Det er en god idé at kaste et blik på vejledningen – den er også sat op på opslagstavlen.

7.  marts 2019

På vegne af BRK/Niels Ørnbjerg