Nyhedsbrev nr. 1, 2017

Foredrag den 2. februar
Husk foredraget i klubben den 2. februar kl. 19.30 med den tidligere adjudant for dronningen, Ernst Højgaard Clausen. Der er stadigvæk ledige pladser. Henvendelse til kasserer@birkeroed-roklub.dk. Se invitation udsendt 11. Januar.

Nye kajakker
Som svar på den meget glædelige og store interesse for kajakroningen i klubben er der indkøbt  4 nye kajakker. Tre Arrow Play LV og en Arrow Nuka GT. Sidstnævnte er finansieret af Nordea Fonden. Kajakkerne er leveret af Kajak.dk på Generatorvej i Søborg. Her kan man som klubmedlem  få 5% rabat på alle kajakker og 10% på alt udstyr. Man skal bare huske at bede om klubrabat.

Levering af vore nye kajakker

Ved samme lejlighed har vi købt 6 nye pagajer. De er delbare og kan indstilles trinløst i længde og skivning. Derudover har vi købt en enkelt Rebel grønlænderpagaj. Hvis nogen har ønske om at ro med den, står Rob parat med råd og vejledning. Alle 12 klubkajakker har fået nye Palm sprayskirts.

Indkøbet af nye kajakker muliggør, at allerede frigivne kajakroere kan komme på vandet også de aftener, hvor der er kajakskole fællesroninger. Kajakskolen er fuldt optaget, og flere er på venteliste. Disse henvises til det DGI begynderkursus, der afholdes i klubben i juni måned.

Vedligeholdelse af inriggerne
Vedligeholdelsen er afsluttet, og bådene er i fin stand til sæsonstarten. Tak for indsatsen til de medvirkende medlemmer.

Rospinning
Rospinnings-arrangementet den 16. januar havde fin opbakning. Seksten medlemmer  (3 hold af 5-6) prøvede at rospinne under instruktion af en instruktør fra DFfR, og 14 medlemmer deltog efterfølgende i spisning og diskussion. Rospinning er intervaltræning i romaskinerne til (for høj) musik. Vi overvejer nu i hvilken form rospinning eventuelt kunne blive optaget på klubbens program. Deltagerne i arrangementet er blevet kontaktet direkte med henblik på bidrag til afklaringen.

Generalforsamling 2017
Generalforsamlingen afholdes mandag den 27. februar. Foreløbig og endelig dagsorden udsendes henholdsvis 1 måned og senest 14 dage inden mødets afholdelse.

Niels Ørnbjerg