Kajak

Klik her for at læse de nye retningslinjer for ro-aktiviteter i kajak, gældende fra d. 10. jan. 2021.

Generelt vedrørende kajakroning

• Iagttag klubbens generelle retningslinjer for roning under COVID-19
• Ro i en fast mindre gruppe, gerne 2-3 roere. Find f.eks. 1-2 faste romakkere.
• Hold altid en afstand på mindst 2 meter.
• Private kajakker kan igen ligge i bådhallen – i så fald skal disse retningslinjer følges.
• Første sal og omklædningsrum må ikke benyttes.
• Det anbefales at bruge eget sprayshirt og svømmevest.
• Der må maksimalt være 3 personer til stede samtidig i bådhallen. Det anbefales at bære visir eller mundbind i bådhallen.

Procedure når du skal ro kajak

1. Al adgang til klubhuset starter med håndvask/afspritning og/eller med at tage engangshandsker på i entreen. Afsprit hænderne når du forlader klubhuset.
  2. Engangshandskerne tages først af når du forlader huset igennem hoveddøren igen.
  3. Klubbens veste, sprayskirts og pagajflydere bruges efter et rotationsprincip: Følg skiltene: tag fra den ene ende og returnér i den anden.
  4. Vælg gerne den samme kajak fra gang til gang, og indstil fodstøtter med handsker på.
  5. Turen udskrives i rokort.dk på mobilen eller på din PC hjemmefra. Hvis computeren i bådhallen benyttes, skal der bruges handsker
  6. Efter turen vaskes kajakken udvendigt og hvor den er berørt med sæbevand og spules.
  7. Svømmevest og sprayshirt dyppes i sæbevand, skylles og hænges til tørre.
  8. Pagajskaftet skal afsprittes.

sidst opdateret: jan 10, 2021 @ 22:04