Inrigger, sculler og coastal

Klik her for at læse de nye retningslinjer og regler for ro-aktiviteter i inrigger, sculler og coastal, i Birkerød Ro- og Kajakklub (Rudersdal) gældende fra d. 23. dec. 2020.

Der kan ros under iagttagelse af følgende regler:

• Der kan ros i alle bådtyper under hensyntagen til den enkelte roers tryghed.
  • Anbefalingen om de faste rohold er ændret til en generel anbefaling om at undgå for mange forskellige romakkere, samt at man ikke roer med for mange forskellige i løbet af sæsonen.
  • Følg de generelle retningslinjer for anvendelse af klubhuset og de ekstra hygiejneregler. Der må på intet tidspunkt være mere end 50 personer i og omkring klubhuset.
  • Udgå for mange personer i bådhallen henholdsvis på bådebroen på samme tid. Anvend derfor så lidt tid i bådhallen og ved bådebroen som hensigtsmæssigt og muligt.
  • Det anbefales at du møder op omklædt hjemmefra og bader hjemme. Klubbens badefaciliteter kan dog benyttes i begrænset omfang.
  • Der skal holdes så stor indbyrdes afstand som muligt, min. 1 meter. Enhver har eget ansvar for at begrænse muligheden for smittespredning.
  • Skift i båden på vandet er tilladt. Skift ved bro anbefales dog. Skiftes der plads, anbefales det at medbringe håndsprit på turen, så der kan ske afspritning af den del af årerne, som man rører ved og rorlinen, inden der skiftes til en anden roer.
  • Klubredningsveste skal afvaskes/afsprittes efter brug.
  • Kontaktpunkterne i båden samt årehåndtagene (Essingen (rælingen), spændholter, sidelangrem, bundbrædder samt ror og rorline) – skal afvaskes med sæbevand efter roturen, efter anvisningerne herfor. Det betyder, at båden skal tages op og rengøres, også selv om der står et ro-team parat til at gå ud i båden.

sidst opdateret: feb 24, 2022 @ 16:30