Flytning af tidspunkt for fællesroningerne
Det mørkner hurtigt, så fællesroningerne om aftenen starter allerede 16.30 i den resterende del af sæsonen.

Standerstrygning
Standerstrygningen finder sted lørdag den 27. oktober. Sommersæsonens sidste fællestur starter kl. 15.00. I tilfælde af dårligt vejr, eller bare manglende lyst til at gå på vandet, er der kaffe og kage i klublokalet fra kl 16.00. Formanden holder tale og standeren stryges kl 17.00, og middagen starter kl. 19.00. I år går vi tilbage til den traditionelle menu.

Der er plads til 45 deltagere, og ”først til mølle” princippet er gældende. På blanketten  er det også muligt at melde sig til forskellige opgaver på dagen (kagebagning og kaffebrygning til om eftermiddagen, borddækning, oprydning).

Udover den faste skare af deltagere håber vi på deltagelse ikke mindst fra nye medlemmer af klubben og af klubbens kajakroere. Sidstnævnte gruppe har aldrig haft stor synlighed ved klubbens sociale arrangementer. Det bør der ændres på……..

Arbejds- og oprydningsdag
Søndag den 28. oktober er der oprydningsdag. Vi starter kl. 10.00 med morgenbord. Vores husforvalter, Jørgen Kleisdorff, koordinerer arbejdet. Vi spiser rester fra standerstrygningsmiddagen til frokost, og vi slutter senest kl. 15.00. Mød bare op. Vi håber på et stort fremmøde. Hvis det kniber med at deltage hele dagen kan mindre også gøre det.

Møde om kajakroningen
Tirsdag den 9. oktober kl 19.00 til 21.00 afholdes møde i klubhuset om kajakroningen. Formålet med mødet er at indhøste erfaringer og ideer som baggrund for at sikre en fortsat god udvikling af kajakroningen i klubben. Tilmelding på Facebookgruppen ”Birkerød Ro- og Kajakklub-kajakroernes gruppe” eller til undertegnede. Alle er velkomne til mødet.

Udearealet
Med henblik på at få bugt med det megen vand på flisearealet i våde perioder, er der fjernet en del af græsset langs fliserne. Endvidere vil der i næste uge blive fældet et træ, der kaster for meget skygge på det nye tag.

Bådvedligeholdelse
Den nye bådvedligeholdelses-gruppe er ved at planlægge vinterens indsats. Vi vender tilbage, hvis der bliver brug for at andre assisterer med slibningen og lakeringen.