2-dags langtur til Skuldelev, 22. og 23. august

Turen går til Roskilde Roklubs hytte i Skuldelev ved Roskilde Fjord – og tager i høj grad sigte på den del af klubbens medlemmer, der har en smukt patineret dåbsattest.

Hytten ligger lige syd for Skuldelev havn, adressen er Nikolajsensvej 16, 4050 Skibby. Læs mere om information om hytten

Planen for turen er:
Afgang fra Birkerød Roklub mandag kl 9. Vi kører som sædvanligt i egne biler og deler benzinen.
Vi låner både i Frederikssund Roklub og ror ned til hytten mandag formiddag.
Der er ca. 8 km fra Frederikssund til Skuldelev.
Vi tager madpakke med hjemmefra til frokost mandag – derefter har Ronny og Anette påtaget sig forsyningen af proviant – vi glæder os i særlig grad til deres grill mandag aften.
Vi overnatter dels i hytten, dels i medbragte telte.
Mandag eftermiddag og tirsdag formiddag er der mulighed for roning på Roskilde Fjord.
Efter frokost tirsdag rydder vi op, gør rent, ror tilbage til Frederikssund og kører hjem til Birkerød, ankomst forventeligt ca. kl 16.

Leje af hytten (75,- pr. person), udgifter til proviant og andre nødvendige omkostninger, der måtte opstå, deles ligeligt og solidarisk imellem deltagerne. Vi regner med et maksimalt samlet deltagerantal omkring 20 personer. I hytten er der køjeplads til 13 personer – vi regner med at nogen kan/ønsker at sove i eget telt på grunden.

I Frederikssund Roklub har vi reservation på 2 ”firere” og 2 ”toere” altså 16 bådpladser i alt. Når vi ved hvem der deltager og hvor mange, laver vi en plan for fordeling af bådpladser og transport ud og hjem, med det nævnte antal bådpladser, skulle det ikke blive noget problem.

Hvis antallet af tilmeldinger betyder, at der er for få pladser, vil vi i dette særlige tilfælde, give dem der har været med før, og dermed skabt traditionen omkring hytteturen, førsteret på deltagelse. Man kan tilmelde sig fra nu af, sidste frist er onsdag den 3. august kl. 20.

I tilmeldingen bedes angivet en af følgende muligheder :
”Jeg ønsker en køjeplads i hytten”
”Jeg medbringer telt og sover i det.”
”Jeg kan sove enten i telt eller i hytten.”

Man må lige snakke sammen om eventuelt at dele teltplads.

Tilmelding sker pr. mail til vagn.rydahl@birkeroed-roklub.dk.