Prøv nyt rovand med DGI

DGI Nordsjælland havkajakinstruktørnetværk arrangerer i samarbejde med 5 lokale kajakklubber – “Prøv nyt rovand!”

Til arrangementerne er der mulighed for guidet rotur i den lokale klubs rovand. Turen varer ca. 2 timer og efterfølgende byder værtsklubben på hygge, kaffe og kage/frugt. Her vil også være information om lignende samt øvrige arrangementer i DGI Nordsjælland.

Du skal selv sørge for transport af egen eller klubkajak til turen. Klubben ejer et sæt tagbøjler til 2 kajakker, som passer til de fleste biler med tagræling.
Der vil kun være begrænset mulighed for udlån af kajakker i de enkelte klubber. Har du behov for at låne, kontakt da inden arrangementet, DGI kontaktpersonen:
28. april  Arresø – Frederiksværk Ro- og Kajakklub: 44 deltagere
12. maj Isefjord – Hammerkrogen Kajakklub: 38 deltagere
26. maj Øresund – Rungsted Kajakklub: 42 deltagere
7. juni Furesøen – Birkerød Ro- og Kajakklub: Thiim Olsson tlf. 40686749
18. aug. Roskilde Fjord – Jægerspris Sejlklub: John Madsen tlf. 30300141

LIDT MERE INFO OM – PRØV NYT ROVAND
Alle havkajakroere er velkomne til arrangementerne uanset om man er medlem af en DGI forening eller ej. Og naturligvis ikke kun gæster udefra, klubbens egne medlemmer er også meget velkomne, selv om rovandet er kendt.

Kravet er, at man skal kunne ro og have rimelig styr på sig selv og sin kajak på vandet. Herudover er det godt, hvis man er nysgerrig og både vil prøve nyt ro farvand og se hvad der foregår når DGI havkajakinstruktørteam er på banen. Har du spørgsmål om du kan deltage, er du velkommen til at ringe til Robert på 2632 3460.

Til hvert arrangement kommer minimum 2 DGI instruktører, som sammen med repræsentanter fra værtsklubben tager gæsteroerne med på tur i klubbens rovand.

Deltagerne mødes i værtsklubben senest kl. 18. Efter omklædning er der kort velkomst og intro til turen, hvorefter der lægges fra land senest kl. 18:30.

Når alle er retur, er der som nævnt hyggelig sammenkomst arrangeret af værtsklubben med info om hajkajakinstruktørnetværket og kommende arrangementer.

Det er gratis at deltage. Der er mulighed for at tilmelde på forhånd eller bare møde op på dagen. Hvis I kommer en større gruppe, vil DGI kontaktpersonen meget gerne vide besked på forhånd.

Der er ikke flere ledige klubkajakker.